Wszystkie nasze produkty są objęte roczną gwarancją sprzedawcy w przypadku sprzedaży detalicznej lub miesięczną w przypadku sprzedaży hurtowej.
PROCEDURA REKLAMACJI
Gdy nabywca stwierdzi wadę produktu przysługuje mu prawo do skorzystania z reklamacji. Za wadę uznaje się niezgodność towaru z umową, szczególnie, gdy towar:
-
nie ma właściwości, które towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
-
nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
-
nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedający przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
-
została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.
Przy reklamacji klient ma możliwość skorzystania z następujących uprawnień:
-
złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy
-
żądania naprawy towaru lub wymiany na wolny od wad
Uprawnienie do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub o obniżeniu ceny nie przysługuje, jeżeli Sprzedający niezwłocznie, bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni towar lub dokona usunięcia wady.
UWAGA!
Zanim przystąpisz do reklamacji skontaktuj się z naszym serwisem: 534465656. Nasz serwisant spróbuje w pierwszej kolejności pomóc rozwiązać problem zdalnie, co może oszczędzić sporo Twojego czasu.
Reklamację można złożyć online, wszystko co należy zrobić to skorzystać z naszej platformy reklamacyjnej:
https://serwisant-online.pl/ca/nxgtyp/login
Po przejściu do platformy reklamacyjnej należy zarejestrować w naszym systemie:
Proszę pamiętać, że adres podany przy rejestracji to adres, na który odeślemy sprzęt po naprawie/wymianie.
Dzięki założeniu konta mają Państwo dostęp do podglądu wszystkich swoich zgłoszeń reklamacyjnych, ich postępu oraz aktualnego statusu, a przede wszystkim do zgłoszenia reklamacji online. Żeby dodać nowe zgłoszenie reklamacyjne należy przejść do zakładki "Naprawy" i kliknąć przycisk "Dodaj zgłoszenie awarii" u góry strony:
W formularzu nalezy podać podstawowe informacje takie jak określenie rodzaju i modelu sprzętu oraz szczegółowy opis usterki, który obowiązkowo trzeba wypełnić oraz podać w tej sekcji numer dowodu zakupu, oprócz opisu można również załączyć kilka fotografii. Dokładny opis wady znacznie przyspieszy proces reklamacji.
Po uzupełnieniu wszystkich danych i naciśnięciu przycisku "Utwórz naprawę" system wygeneruje dla Państwa dokument RMA z indywidualnym numerem naprawy:
Dokument ten należy wydrukować i załączyć do paczki, w przypadku braku możliwości wydrukowania dokumentu wystarczy załączyć kartę z ręcznie napisanym numerem naprawy, aby dział serwisu mógł łatwo skojarzyć Państwa przesyłkę ze zgłoszeniem reklamacyjym w naszym systemie. Do przysyłki należy obowiązkowo załączyć również dokument sprzedaży.
Sprzęt należy odesłać na adres naszego serwisu:
ZIKOM - SERWIS
ul. Bór 66k, 42-202 Częstochowa
tel. 534465656, e-mail: sklep@zikom.pl
Zachęcamy do skorzystania z preferencyjnych warunków wysyłki naszego kuriera.
UWAGA!
Reklamacja zostanie uznana za niezasadną, jeżeli:
- Zostanie odesłana na inny adres niż podany powyżej
- Nie zostanie wprowadzona przez klienta do naszej platformy RMA
- W zgłoszeniu nie zostaną sprecyzowane takie informacje jak: opis usterki, numer faktury/paragonu lub adres zwrotny
- Do przesyłki nie zostanie załączony dowód zakupu lub dokument RMA
Przy niespełnieniu jednego z powyższych warunków przesyłka zostanie odesłana na adres podany w liście przewozowym na koszt odbiorcy.
PROCEDURA ZWROTU
Każdy klient, który jest konsumentem, ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od objęcia towaru w posiadanie.
Skorzystanie z tego prawa jest możliwe tylko i wyłącznie po spełnieniu poniższych warunków:
-
zwracany towar jest sprawny, kompletny oraz w stanie niezmienionym
UWAGA! W przypadku zakupu komputera z licencją Windows REF zwrot nie będzie możliwy po aktywacji systemu z wykorzystaniem zakupionej licencji. -
klient złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość
-
do zwracanego towaru został dołączony dowód zakupu w postaci paragonu bądź faktury
1. Formularz
Aby dokonać zwrotu należy drogą pocztową na adres: Serwis ZIKOM. ul. Bór 66k, 42-202 Częstochowa lub drogą mailową: sklep@zikom.pl wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość. Zalecamy skorzystanie z naszego formularza.
2. Dostarczenie towaru
Zwracany towar wraz z paragonem/fakturą należy dostarczyć niezwłocznie, nie później niż 14 dni od przesłania oświadczenia, na adres: Serwis ZIKOM. ul. Bór 66k, 42-202 Częstochowa. Zachęcamy do skorzystania z preferencyjnych warunków wysyłki naszego kuriera.
3. Realizacja zwrotu
Sprzedający w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość zobowiązany jest zwrócić klientowi dokonanej przez niego płatności, takim samym sposobem zapłaty jaki wybrał klient przy zawieraniu umowy sprzedaży. W wyjątkowych sytuacjach, gdy klient zgłosi taką potrzebę środki mogą zostać zwrócone innym, ustalonym sposobem.
Szczegóły dotyczące procedury reklamacji oraz zwrotu są zawarte w naszym regulaminie, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu.